Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cees Husson - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cees Husson - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Cees en Geke

Blijf op de hoogte en volg Cees

22 November 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Gisteren was het weer een reisdag van Te Anau naar Dunedin. Van de west- naar de oostkust (290 km). Gereden via Gore, Balclutha en Milton. We hebben niet de uiterst toeristische route via Invercargill gereden, omdat dat nog ruim 100 km meer was. Deze route was alleen maar heuvelachtig en ging langs veel grasland met veel schapen en koeien. Dunedin wordt ook wel het "Edinburgh van het zuiden" genoemd. Om ongeveer 14.30 uur waren we bij het motel. Daarna zijn we uiteraard naar de Pacific kust gegaan, vlakbij, want 's-nachts hoor je de oceaan in de motelkamer. Op de boulevard hangt een grote klok, die geluid wordt als er haaien te dicht bij de kust komen.

Vandaag zijn we het centrum van de stad gaan bekijken. Hier staan veel nog historische gebouwen en kerken, waaronder de eerste kerk die in Dunedin gebouwd is. Een bakkie gedaan en toen naar het hoogste punt van Signal Hill gereden, waar je een schitterend uitzicht hebt over de stad. Dan naar de Dunedin Botanic Garden met zijn prachtige flora. In Dunedin is ook de steilste straat ter wereld, die we ook van dichtbij wilden zien. Steil is hij zeker, want de begane grond van huis twee begint bij het dak van huis een en zo verder.
Vandaar hebben we het Otago schiereiland bezocht, dat tegen de stad aanligt. Om hier te komen hebben we over een nogal smalle weg pal naast het water, vijf meter lager, moeten rijden. dat vond zeker Geke geen pretje, omdat zij precies aan die kant in de auto zat. Ook hier zijn schitterende tuinen, waaronder Glenfalloch Garden. Het wandelen door deze tuin was niet altijd even makkelijk. Soms was het pad smal en glibberig tussen de struiken en bomen. Geke voelde zich als "Brit in de jungle". Daarna zijn we ook naar het Larnach Castle gegaan, waarom heen schitterende tuinen zijn aangelegd.

• 22 November 2012 - 07:38

Maudy Hoffman:

Hoi geke en Cees,

Wat leuk zo jullie verslag te lezen en foto's te bekijken. Wat is het prachtig allemaal. Geniet maar lekker en sla het goed op!! En Geke, ik heb besloten om met pre pensioen te gaan. Eind van het jaar ben ik officieel met pensioen, maar heb nog zoveel vakantieuren, dus wordt vast eerder. Hoeveel eerder ga ik nog met fatima bespreken. Ik hou je wel op de hoogte.

Maar genieten jullie nog maar eerst.

Maudy

• 22 November 2012 - 08:35

Gosse:

Hoi Cees en Geke,
    Zien reizen doet reizen? Mijn pensioendatum laat nog even op zich wachten...
    Ik gebruik jullie enthousiaste verhalen om met een opgewekt gezicht de werkdag te beginnen.
    Want het is fijn te lezen dat jullie er van genieten! Ga zo door!
    Gosse

• 22 November 2012 - 14:41

Tessa Smit:

Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's!!

Jaloers zijn we hier. Hahaha.

En Geke ook ik ga weg. Morgen is mijn laatste werkdag ik heb een baan gevonden in de makelaardij! :)
    Gelukkig zie ik je nog op het afscheids etentje van Richard.

Geniet er nog goed van!

Groetjes Tessa.

• 22 November 2012 - 20:39

Adje Zaandam:

Jongens wat een geweldige reis die jullie maken, en zo lekker genieten. En wat een hoop mooie foto's al. Lekker ook dat jullie met de kids hebben kunnen skypen, geweldig toch dat internet. Nog een paar dagen echt genieten en dan zit het er bijna al weer op, kan me voorstellen dat je dat zonde vindt na zoveel moois en schoons. Er zal nog zoveel meer te zien en beleven zijn daar. Jullie verslagen te lezen is heerlijk en ook hier dus genieten. Ik zou zo wel heen willen, maar ja laat nog wel even op zich wachten denk ik.
    Geniet met volle teugen nog de komende dagen.

Groetjes

Ad